Köp- och leveransvillkor

Priset anges i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i webshoppen den dag beställning görs.

 

Betalning

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

 

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Gäller med reservation för slutförsäljning och eventuella leveransförseningar. Vi meddelar i så fall detta snarast möjligt.

Vi skickar beställningar med DHL, Schenker och Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Om paketet är litet så leveraras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans till ditt närmaste utlämningsställe.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Fraktkostnad

Från 49:-
Slutgiltiga summan redovisas i kassan. Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Ångerrätt/Reklamation

Ångerrätt
Ångerrätt enligt distansavtalslagen inom 14 dagar efter det att varorna levererats. För att åberopa ångerrätt måste varan ligga  obruten i originalförpackningen. Återbetalning av varans pris med avdrag för Hjärtats Rums kostnader vid leveransen. Du svarar själv för returfrakten. För att returen ska gälla måste ordersedeln skickas med. OBS. Returnera inte mot postförskott. Kontakta oss innan du returnerar varan. 
 

Returen skickas till nedanstående adress:

Hjärtats Rum

Myrbacka 80
780 51 Dala-Järna

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. 
Telefon: 0281-596080
E-post: jennie@hjartatsrum.se  

Reklamationer
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 
Kontakta oss så snart du upptäcker felet. Ange om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka. Skicka tillbaka den felaktiga varan tillsammans med ordersedeln till oss. Bifoga även ett kvitto på returfrakten så ersätter vi dig för denna i det fall du valt att få pengarna tillbaka, i annat fall skickar vi en ny vara fraktfritt. När vi fått varan och godkänt reklamationen ersätter vi dig. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens, ARN, rekommendationer.
 
 
Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen
Produkter
Övrigt